Köpvillkor

1. Allmänna villkor

Dessa allmänna gäller för beställningar du gör via www.saltblomman.se och alla undersidor till denna webbadress. Vi reserverar oss för eventuella lagerdifferenser, tekniska problem och typografiska fel på hemsidan. Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa köpvillkor utan föregående meddelande.

2. Personuppgifter

Dina personuppgifter kan komma att lagras i syfte att utöka servicen gentemot dig och utföra våra åtaganden gentemot dig. Vi låter ingen tredje part ta del av de personuppgifter som lämnas om inte det krävs för att utföra beställt uppdrag vid t.ex. hemleverans. Dina uppgifter kan komma att användas för att skicka ut information och erbjudanden från Saltblomman per e-post. Du kan när som helst kontakta oss för att ändra eller radera dina uppgifter och/eller ta del av dina lagrade uppgifter hos oss.

Läs vår fullständiga Integritetspolicy här.

3. Produkter

Bilder och illustrationer av produkter på Saltblommans hemsida överensstämmer inte alltid med utseendet på de produkter som kan komma att levereras till dig.

Eftersom att alla produkter som saluförs på Saltblomman är helt naturliga och skördas genom manuella hantverksmetoder kan de innehålla t.ex. en liten sten. Det är dock ovanligt och vi vill gärna att du kontaktar oss på david@saltblomman.se om en sådan förekommer.

4. Priser

Samtliga priser anges inklusive moms och gäller vid köp i Saltblommans internetbutik. Du ser alltid totalsumma inklusive frakt i kassan innan du godkänner din beställning. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser på grund av tryckfel, ändrade skatter och råvarupriser.

5. Beställningar

Vi behandlar alla order snarast möjligt med reservation för att varan tar oväntat slut i lager eller att våra möjligheter att leverera försvåras av utomstående omständigheter. För frågor kring din beställning kontakta oss genom att maila på david@saltblomman.se.

Vi förbehåller oss rätten att i enskilda fall neka beställning. För att göra beställningar och handla på www.saltblomman.se måste du vara fyllda 18 år.

6. Bekräftelse

Direkt efter att du gjort din beställning sänds en orderbekräftelse till din e-postadress. Det är viktigt att du kontrollerar att orderbekräftelsen är riktig. Om du inte får någon orderbekräftelse, om den på något sätt är felaktig eller om du önskar ändra din order ber vi dig kontakta oss omgående.

7. Betalning

Betalning sker med kort direkt i webbutiken. Vi accepterar betalning med följande betal- och kreditkort: VISA, Mastercard och Amex samt betalning genom Klarna, Apple Pay och Google Pay. Vi erbjuder även betalning med faktura.

8. Frakt

Kostnad för frakt tillkommer och framgår i kassan. Vi skickar dina produkter i ett brev/paket via PostNord/DHL hem till din brevlåda. Vid större ordrar kan du behöva hämta ut ditt paket på ett utlämningsställe nära dig.

Normal leveranstid är cirka 2-5 arbetsdagar. Vi förbereder ditt paket så snart vi fått in ordern och betalningen har gått igenom. Under högsäsong eller i samband med kampanjer kan det ta lite längre tid.

9. Vid leverans

Vi förstår att saker kan gå sönder under frakten. Kontrollera din beställning när du mottagit den och anmäl eventuella skador på beställda varor snarast. Vid reklamationer beroende på transportskadad vara utgår automatiskt bytesrätt. När vi godkänt reklamationen och mottagit varan skickar vi dig en ny vara eller återbetalar dig för varans värde plus ersättning för frakten.

10. Ej uthämtade paket

Om ordern inte har hämtats ut från utlämningsstället inom 14 dagar returneras försändelsen till oss. En avgift om 175 kr kommer att debiteras för att täcka retur- och hanteringskostnader.

11. Ångerrätt

När du handlar produkter på postorder (via internet eller på annat sätt) är du i regel skyddad av distansavtalslagen, som ger dig 14 dagars ångerrätt under vissa förutsättningar. Denna gäller inte avseende livsmedel. Vi ber dig trots detta kontakta oss huruvida något inte varit till din tillfredsställelse för att bedöma varje enskilt fall.

Vid godkänd ångerrätt av varor står du själv för fraktkostnaden.

13. Reklamation

Har du mottagit annan vara än den du beställt, eller vara som annars är felaktig utgår reklamationsrätt. Kontakta oss direkt så kommer vi att informera dig om hur reklamationen går till.

Kontakta oss huruvida en vara inte motsvarar dina förväntningar så gör vi en bedömning av det enskilda fallet. När vi godkänt reklamationen och mottagit varan skickar vi dig en ny vara eller återbetalar dig för varans värde plus ersättning för frakten.